Klantenservice
Klantenservice
Klantenservice
Kan ik iemand meenemen naar de intake?
Ja, dat is prima. Wilt u het wel even melden van te voren, want vaak kost een intake dan veel meer tijd door alle extra vragen die een tweede persoon stelt. Mocht die persoon ook voor zichzelf interesse hebben, dan moeten we een extra uur intake-tijd inboeken.
Mag een kind ook mee?
Ja, maar wilt u dit wel van te voren melden, want we moeten zorgen dat iemand van ons personeel een oogje in het zeil kan houden als uw kind gaat spelen in de wachtruimte.
Mag iemand tijdens de latere behandelingen erbij blijven?
Liever niet, een behandelaar kan zich beter concentreren als er niemand bij zit, noch doorheen praat. Anders zitten vergissingen in een klein hoekje.
Is het makkelijk, en gratis, om voor de deur te parkeren?
Meestal zijn er genoeg parkeerplekken beschikbaar in de buurt.
Op de Zeesluisweg moet er aan de kant van de praktijk betaald worden voor parkeren tussen 18:00 en 24:00 uur. Let op: In de rest van de wijk moet er van 13:00 uur tot 24:00 uur worden betaald. Heeft u een lange behandeling houdt u hier dan rekening mee!
Kan ik mijn fiets binnen zetten?
Helaas is dit niet mogelijk.
Zijn jullie toegankelijk met een rolstoel?
Ja, de nieuwe praktijk van Briez aan de Zeesluisweg is rolstoeltoegankelijk.
Krijg ik steeds dezelfde behandelaar?
Als u daar bij het afspraken maken om vraagt wel. Het hangt natuurlijk ook af van welke dagdeel u kunt. In de praktijk voor ontharing werken trouwens alleen vrouwen.
Worden jullie rekeningen vergoed door de verzekering?
Dat is wisselend, en verschilt per verzekeraar. In ieder geval vergoeden verzekeraars altijd alleen maar ontharing op het gezicht. En dan nog doen de meeste verzekeraars zo moeilijk mogelijk, om zo min mogelijk te hoeven vergoeden. Zij eisen soms dat het door een huidtherapeut wordt uitgevoerd. Wij hebben helaas geen huidtherapeut in dienst. We zijn wel lid van de ANBOS onder nummer 22834 met de aantekening ontharingstechnieken en elektrische epilatie. Daarom vergoeden de meeste verzekeraars ons wel. Maar belt u voor alle zekerheid nog even met uw verzekeraar, want ieder jaar veranderen ze de eisen.
Hebben jullie ook een filiaal bij mij in de buurt?
We zitten alleen in Den Haag. We hebben er bewust voor gekozen om niet uit te breiden, want we denken dat het anders ten koste zou kunnen gaan van de kwaliteit. We vergoeden (ten dele) uw treinkaartje als u van ver weg wilt komen.
Zijn de produkten die praktijk BRIEZ gebruikt dierproefvrij?
We zijn blij dat iemand dit vraagt, dat betekent dat er eindelijk bewustwording ontstaat over het verschrikkelijke leed dat alleen al in Nederland 750.000 dieren per jaar nog steeds wordt aangedaan, ook nog voor zoiets triviaals als cosmetica. En dat terwijl alternatieven ontwikkeld kunnen worden (en er naar onze mening al genoeg produkten bestaan). Dus JA, de produkten die wij in de praktijk gebruiken zijn (waar mogelijk) dierproefvrij. Helaas blijken scheermesjes toch eerst (op scherpheid) op dieren te worden getest, dus we proberen zo min mogelijk mesjes te gebruiken en als het kan u als klant te vragen uw eigen scheermesje mee te nemen (ook om het milieu te sparen). De aloë vera verkoelende bodylotion voor na het ontharen is van Weleda of Dr. Hauschka. De contactgel is van Chemodis, die in een brief aan ons persoonlijk verklaard hebben dat ze dierproefvrij zijn. Alles wat we nodig hebben zoeken we voor het kopen op in de cosmeticagids van de stichting proefdiervrij.
Het ontharingsapparaat de Aurora is dierproefvrij. De FDA goedkeuring is verkregen op grond van bevindingen van artsen uit de praktijk met menselijke vrijwilligers. In het verre verleden zijn echter wel door andere fabrikanten van ontharingsapparaten dierproeven gedaan. Voor de fysiotherapeutische hoogfrequente stroom zijn begin vorige eeuw testen uitgevoerd, en de flitslamp is circa tien jaar geleden op de stugge haren van een varken uitgeprobeerd (wel onder verdoving, maar toch…). De Israëlische fabrikant van de Aurora heeft bij de ontwikkeling van het apparaat gelukkig geen testen gedaan.
Naar analogie met cosmetica: veel nieuwe cosmetica (deodorants, waspoeders, tandpasta, zonnebrandlotions, etc.) wordt nog steeds op dieren uitgetest, maar bijvoorbeeld de huismerken van Kruidvat of Albert Heijn mogen zich dierproefvrij noemen. Dit betekent niet dat er nooit in het verleden voor een ingrediënt proeven zijn gedaan, maar dat is dan niet door de produktontwikkelaars van het Kruidvat of Albert Heyn gedaan tijdens het creëren van het produkt. Zo is het ook met onze laser gegaan.
Afzeggen van afspraken
Hoe eerder verzetten, hoe beter
Zodra u weet dat u niet kunt komen (u voelt bijvoorbeeld wat grieperigheid opkomen), kunt u zich het beste metéén afmelden. Wanneer u onze bevestiging heeft ontvangen, is de afmelding gelukt. Dit kan dag en nacht op werkdagen én in het weekend via een SMS of WhatsApp op 06 – 249 02 749
Uiterlijk 1 kantoordag ertussen houden alstublieft
Zorgt u ervoor dat er minimaal 1 kantoordag tussen uw afspraak en de dag van de afmelding zit, uiteraard liever nog langer. Dat geeft ons de kans de agenda aan te passen en mensen van de wachtlijst blij te maken met de opengevallen plaats.
Voorbeelden:
maandag afspraak: uiterlijk de donderdag ervoor afmelden
dinsdag afspraak: uiterlijk de zaterdag ervoor afmelden
woensdag afspraak: uiterlijk de maandag ervoor afmelden
Afmeldtarief
Bij niet tijdig doorgeven moeten wij helaas kosten in rekening brengen:
€ 35 voor een intake
€ 35 bij behandelingen die korter dan 1 uur duren
€ 60 bij behandelingen die langer dan 1 uur duren.
Als op de dag zelf blijkt dat u niet komt, of u laat minder behandelen dan was afgesproken, brengen we de offerteprijs in rekening.
We proberen u te helpen herinneren
We sturen iedereen altijd standaard van te voren een SMS. Leest u die SMS-jes alstublieft nauwkeurig. Er kunnen verzoeken tot wijzigingen in staan.
Mocht u geen SMS hebben ontvangen voor uw afspraak, of staat er een andere dag/tijd genoemd, belt u ons dan even op om te checken of wij een foutje hebben gemaakt in onze agenda. Standaard proberen wij namelijk altijd een SMS te sturen naar iedereen, ook al heeft u de afspraak kort daarvoor gemaakt.
Deze SMS-dienst is extra service. U blijft zelf verantwoordelijk voor de gemaakte afspraak. Geeft u bijtijds uw nieuwe mobiele nummer aan ons door?
Avonden snel vol
Avondplekken in de agenda zijn meestal lang van te voren volgeboekt, vooral in de winter en het voorjaar. Dus wacht niet te lang met aanmelden of verzetten.
Voor een intake bent u wel snel aan de beurt. Deze plannen wij parallel aan de behandelingen.
Ook als ter plekke blijkt dat u niet behandeld mag worden …
Als u wel naar een afspraak komt, maar ter plekke blijkt uw huid nog veel te bruin om te kunnen behandelen, of er is ineens een nieuwe contra-indicatie die u nog niet had besproken met ons, dan brengen wij de gereserveerde tijd in rekening.
Check voor alle zekerheid even nog de stappen van:
Voorbereiding
De contra-indicaties
Overmacht
We gaan er vanuit dat iedereen altijd een goede reden heeft een afspraak te verzetten, en beoordelen een excuus niet. Maar wij gaan niet fungeren als opvanger van iemand’s pech, hoe erg de afmeldreden ook is. Financiëel kunnen we gaten in het rooster niet opvangen, dan zouden de prijzen voor iedereen per keer 35,– euro hoger moeten worden. Iedere dag gebeurt er namelijk wel wat met een cliënt, en het kost altijd veel tijd de agenda te herstructureren.
Dus bij een afmelding passen we zonder discussie of verdere aankondiging onze bovenstaande afmeldtarieven toe. Ze staan nogmaals beschreven in de papieren richtlijnen en op het afsprakenkaartje dat iedereen altijd meekrijgt.
De rekening wordt naar u opgestuurd, of als u nog een afspraak heeft staan, dan wordt het bij de volgende keer afgerekend.
Consequentie van vaak verschuiven
Als u meer dan 3 maal een afspraak heeft verschoven, maken wij liever geen afspraken meer ver van te voren, maar kijken we of er toevallig een gaatje in de agenda is gevallen zodra u zelf aangeeft tijd te hebben voor een behandeling. U komt daarmee dus automatisch op de wachtlijst te staan.